Новости сайта

Дистанційне навчання – сьогодення та перспективи.

 
 
This forum has a limit to the number of forum postings you can make in a given time period - this is currently set at 10 posting(s) in 1 day
Picture of Anton Zabolotskiy
Дистанційне навчання – сьогодення та перспективи.
by Anton Zabolotskiy - Tuesday, 31 March 2015, 4:21 PM
 

 

Дистанційне навчання –  сьогодення та перспективи.

Для того, щоб зрозуміти чому виникло дистанційне навчання та сьогодні має такий попит у всьому світі необхідно звернутись до історії.   Багато хто вважає що виникненню дистанційного навчання передувала кореспондентська форма навчання, що виникла в Європі ще у 19 столітті. Можливо це і мало вплив на формування сучасного дистанційного навчання, але більш суттєвим є той факт, що в цей час кількість шкіл та університетів у світі була не такою значною як зараз і для того щоб навчатись потрібно було щодня втрачати значну кількість часу.    Чи може дозволити собі втрачати час сучасна людина? Відповідь на це очевидна.  Навчатись заочно або дистанційно це вибір не лише сучасної молоді. Успішна людина постійно повинна оновлювати свої знання та адаптуватися до вимог часу – відповідно  необхідна друга вища освіта.

Що зараз пропонують більшість українських ВНЗ що надають послуги дистанційного навчання?

Набір інформації та завдань що необхідно буде виконати щоб отримати оцінку. В кращому разі вам запропонують відео лекції, що записані багато років тому. А якщо вам  матеріали будуть надсилати на пошту або просто дадуть диск з текстами лекції – якісного навчання не чекайте.

Ця ситуація викликана тим, що в Україні наразі немає стандарту дистанційного навчання.

Як повинна виглядати схема дистанційного навчання і як ми її впроваджуємо у життя.

Елементами дистанційного навчання є

  1. Електронний навчальний курс
  2. Записана лекція викладача
  3. Лекція або семінар що проходить в реальному часі з можливістю зворотнього  зв`язку

 

Маючи багаторічний досвід роботи у дистанційному навчанні можу зробити висновок  що лише одночасне використання цих трьох елементів може дати якісну освіту.   Процес навчання повинен проходити наступним чином:  студенти отримують доступ до спеціального сайту дистанційного навчання, де знаходиться весь матеріал на поточний період (наприклад семестр) і самостійно опановують теоретичний матеріал що може бути у вигляді електронного підручника або записаної лекції викладача, але краще дублювати один елемент іншим.

Наступним кроком є зустріч з викладачем- звичайно, віртуальна.  Ідеальним вважаю  таку форму занять, коли повністю імітується реальна присутність на занятті- і студент бачить і чує викладача і навпаки.  Таких зустрічей повинно бути стільки, скільки передбачено навчальним планом.

В проміжках між цими зустрічами студенти самостійно опановують матеріал, виконують практичні або самостійні роботи.

Після закінчення вивчення дисципліни проходить іспит чи залік, проведення якого залежить виключно від викладача. Можна використовувати тести, можна провести опитування або попросити дати письмову відповідь на екзаменаційне питання. 

Так проходить дистанційне навчання в університеті економіки та права «КРОК».

До чого ми плануємо прийти. Дистанційне навчання не повинно вважатися різновидом заочної форми, адже воно таким не є. Навчання проходить рівномірно впродовж всього року і сесій, коли потрібно відриватись від роботи у нас немає. Дистанційне навчання у нас має більше схожих рис з  недільною або вечірньою  формою аніж з заочною, але більше орієнтовано на зручність для студента. Всі занятті з викладачами проходять у вечірній час та не частіше ніж раз на тиждень. Все інше – на розсуд студента, якому ці знання у житті знадобляться.