Опції зарахування
Метою вивчення навчальної дисципліни «Архітектура, будівлі і обладнання готелів» є засвоєння знань з основ архітектури та естетики готельних комплексів та визначних туристичних об’єктів, оформлення інтер'єру готелів, а саме теоретичне обґрунтування принципів естетичного оформлення житлових та офісних інтер'єрів, вивчення основних і найбільш поширених способів і прийомів естетичного оформлення інтер'єрів, ознайомлення з головними естетичними характеристиками інтер'єрів та їх складових частин, щодо головних конструктивних схем та об’ємно-планувальних композицій будинків готелів, про системи інженерного обладнання готелів та туристичних комплексів.
Завдання курсу: дати студентам теоретичні знання з основ естетичного впливу на особливість архітектурних споруд та їх інтер'єрів, навчити студентів естетичному аналізу архітектурного простору та основних компонентів архітектурної форми: просторової форми - оболонки, огородження та предметного наповнення; сформувати у студентів навички сприйняття компонентів і конструктивних елементів готельних споруд та інтер'єрів згідно з естетичними, ергономічними і функціональними вимогами; виробити у студентів критерії естетичної та функціональної оцінки готельних споруд та інтер'єрів.
Опанувавши дисципліну студенти повинні
Знати:
· загальну історію архітектури споруд для гостей (закладів гостинності), основні архітектурні стилі, типи та вимоги до архітектурно-планувальних рішень та інтер’єрів готелів;
· естетичні характеристики властивостей архітектурного простору,
· характеристики основних компонентів архітектурної форми;
· принципи формування просторової структури приміщень житлового та виробничого призначення;
· психофізіологічні, суспільні та асоціативні основи естетичного сприйняття форм, кольору, освітлення, ритму та інших архітектурних компонентів;
· закономірності синтезу мистецтв у інтер'єрі;
· основні принципи, методи, способи естетичного оформлення готельного інтер'єру;
· головні конструктивні схеми та об’ємно-планувальні композиції будинків готелів, схеми розміщення функціональних груп приміщень;
· основні конструктивні вимоги до функціональних груп приміщень та їхнього зонування, розташування меблів та обладнання;
· головні відомості про системи інженерного обладнання готелів: сантехнічне, електротехнічне, слабкострумне, ліфтово-підйомне, сміттє- та пиловидалення, охоронної та пожежної сигналізації;
· куди звертатись у разі форс-мажорних обставин (аварій обладнання, пожежі, стихійного лиха, за медичною допомогою) для ліквідації наслідків, і уміти організувати евакуацію гостей та допомогу постраждалим.
Вміти:
· використовувати переваги та недоліки архітектурних стилів, архітектурно-планувальних рішень та інтер’єрів у процесі організації обслуговування гостей;
· орієнтуватися в питаннях естетичного оформлення інтер'єру;
· застосовувати у практичній діяльності знання щодо розташування меблів і обладнання, підбору декоративних тканин для оформлення інтер'єру;
· визначати особливості кольору та освітлення в приміщеннях готелю (готельного комплексу) у відповідності до функціональних та естетичних вимог;
· бачити взаємозв'язок принципів формування просторової структури приміщень готелю (готельного комплексу) та технологічних процесів, що в них відбуваються;
· сформулювати та надати пропозиції для створення фірмового стилю в оформленні фасадів та у дизайні готельних інтер’єрів;
· ефективно організовувати робочі місця персоналу готелю та зони обслуговування клієнтів відповідно до схем розміщення функціональних груп приміщень;
· користуватись системами вентиляція та кондиціонування повітря, смітте- та пиловидалення, сантехнічним та електротехнічним обладнанням, та надавати консультації і ефективну допомогу клієнтам.
Програмою дисципліни «Архітектура, будівлі та обладнання готелів» передбачається реалізація чотирьох навчальних блоків:
· теоретичний блок - лекційні аудиторні заняття студентів;
· практичний блок - семінарські аудиторні заняття студентів;
· блок СРС (самостійна робота студентів) - самостійне опрацювання студентами літературних джерел, законодавчих, нормативних, методичних матеріалів, матеріалів періодичних видань, що є невід'ємною частиною під час підготовки студентів до семінарських та практичних занять, створення комп’ютерних презентацій індивідуальних проектів, виконання індивідуальних завдань;
· блок контролю - формами контролю знань студентів є індивідуальні експрес-опитування, контрольна перевірка знань студентів, оцінювання виступів студентів на семінарських заняттях. Підсумковим контролем знань по закінченню курсу є диференційований залік.
У процесі вивчення дисципліни формуються спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
- здатність орієнтуватись в організації туристично-рекреаційного простору;
- розуміння процесів організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування (готельного, ресторанного, транспортного, екскурсійного, рекреаційного);
- розуміння принципів і процесів формування та організації роботи суб’єкта туристичного бізнесу та його підсистем;
- здатність визначати індивідуальні туристичні потреби, використовувати сучасні технології обслуговування туристів та вести претензійну роботу.