Кейс «United Breaks Guitars»
Нікому невідомий кантрі-музикант Дейв Керролл летів на концерт у
Небраску. Авіакомпанія United відмовила йому у проханні взяти гітару на борт
і змусила здати інструмент у багажне відділення. Ще перед польотом Дейв
побачив, як жбурляють речі при завантаженні між якими була і його гітара
вартістю 3500 доларів.
При отриманні багажу з’ясувалося, що інструмент дійсно зламали. Цілий
рік авіакомпанія морочила йому голову і відмовлялася визнавати свою провину.
Врешті-решт один із співробітників United сказав «рішуче ні» у відповідь на всі
подальші спроби музиката подати скаргу.
Дейв перестав скаржитися – і замість
цього написав пісню «United Breaks Guitars»
(Авіакомпанія United ламає гітари), в якій
описав усе, що з ним сталося. Кліп став хітом
інтернету і набрав 16 мільйонів переглядів.
Дейв миттєво став світовою зіркою. Компаніявиробник гітар Taylor подарувала йому одразу
дві нові гітари. А через чотири дні після
публікації відео на YouTube, авіакомпанія
United Airlines втратила 10% біржової вартості,
що обійшлося власникам акцій в 180 000 000
доларів.
Співробітники United пропонували Дейву хороші відступні за те, що він
забере кліп з мережі. Він сказав рішуче «Ні».
1. Які інструменти комунікації використав Дейв?
2. Запропонуйте для авіакомпанії United план дій у вищезазначеному випадку. Які маркетингові комунікації слід застосувати?
3. На Вашу думку, які елементи маркетингового комплексу (7 Р) потрібно
вдосконалити авіакомпанії United, щоб уникати в майбутньому подібних
випадків. Обгрунтуйте свою відповідь.